duminică, 4 aprilie 2010

PUTEREA CUVINTULUI ROSTIT


1. Cuvintul rostit are o mare putere, dar un lucru este cert: trebuie sa alegem cuvintele si apoi sa le dam putere. Nu exista putere intr-un cuvint negativ decit daca il selectam si ii conferim noi putere. El nu contine putere in sine. Puterea trebuie data cuvintului de acela care il rosteste. Desigur, conform filosofiei orientale, gindul care preceda cuvintul este si mai important. In consecinta, gindul poate fi forta dinamizatoare din spatele cuvintului rostit, si astfel ii adauga putere si, asa cum arata Maestrii, acel cuvint trebuie sa mearga mai departe si sa creeze.

2. Daca un cuvint este rostit intr-o doara sau fara forta gindului, el nu ajunge sa se implineasca. Prin alegerea acelui cuvint, puterea atribuita lui prin gind nu poate decit sa realizeze lucrul pentru care este emis. De aceea se cere o atentie deosebita in alegerea cuvintului rostit, si de aceea se spune ca el trebuie, intotdeauna, sa fie un cuvint ales.

3. Puterea pe care o punem in spatele cuvintului rostit pentru a realiza ceva trebuie sa fie energia pe care o percepem noi insine. Dupa cum spun Maestrii, ceea ce percepi nu este energia pe care o dai cuvintului, ci energia pentru implinirea acelui cuvint.

4. Iisus a spus: Cuvintele mele sunt Spirit si Viata, si ele se implinesc acolo unde sunt trimise. Spiritul este cauza creativa din Univers, iar cuvintele noastre au putere numai in masura in care spiritul insusi este vazut ca forta care opereaza indaratul lor. Activitatea fortelor naturii este cea care face saminta sa incolteasca, deoarece saminta nu are putere in ea insasi. Ea este doar un container sau vehicul al acelei forte. La fel sunt si cuvintele. Scripturile spun: Cuvintul este o saminta, iar puterea Spiritului actioneaza asupra cuvintelor asa cum actioneaza natura asupra semintei. Punctul central in aceasta chestiune a cuvintului este constientizarea, de catre noi, a Spiritului. Cuvintele rostite aiurea nu au putere si nu creeaza, desi ele, intr-un anumit sens, pot spori starea de hipnoza. A te teme de cuvintele negative inseamna a le spori energiile hipnotice, si astfel influenta lor negativa creste. Puterea cuvintelor ignorante sau fara sens sta doar in faptul ca ele pot intensifica starea hipnotica a mintii omului, dar ele nu pot altera citusi de putin cauza creativa. Puterea cuvintelor negative este doar o modernizare a vechii idei de diavol, si este o violare directa a faptului ca exista o singura putere, puterea lui Dumnezeu. Nu exista nici o putere care sa se opuna binelui final din tendinta universala. Ceea ce pare a fi opus se afla doar in propriile noastre minti, care adesea lucreaza impotriva sensului divin.tendinta creatoare a Universului, sau vointa si telul lui Dumnezeu, este de a risipi ignoranta, exact asa cum lumina imprastie intunericul.

5. I-am vazut - si, intotdeauna, prin ei ne referim la Maestri - exprimind un cuvint, iar ceea ce descria acel cuvint se manifesta imediat. Nu exista deloc elementul de timp. De fapt, nu ai nici o cale de a plasa elementul temporal in cuvintul rostit daca energia - Spiritul - este in el. Asa cum arata ei, un cuvint rostit direct, cu toata forta gindului sincer in spatele lui, trebuie sa creeze instantaneu conditia pe care o exprima. Este foarte evident ca Lumea Vestica vede cuvintul ca lipsit de orice putere. Asa ca se poate rosti cuvintul, dar, lipsit de energia dindaratul sau, el isi pierde complet puterea. Adesea se spune ca acesta este motivul pentru care Lumea Vestica ajunge la idei si exprimari atit de copilaresti. Ea nu reuseste sa acorde cuvintelor valoarea lor corecta.

6. In concluzie, intotdeauna cuvintului trebuie sa-i fie asociat gindul corect ales, sau care poseda forta sa proprie, nu pentru a dirija acel cuvint prin vointa sau prin forta vointei, ci pentru a-i da acelui cuvint puterea care ii apartine. Desigur, aceasta este puterea Spiritului, si aceasta este inclusa in propriile noastre cuvinte numai prin gindul inalt, care corespunde scopurilor creatoare ale Universului. In felul acesta, vointa, care are abilitatea de a directiona, emite cuvintul, dar nu ea este aceea care da putere cuvintului rostit. Vointa selecteaza sau initiaza alegerea gindului si rostirea cuvintului, dar puterea acestuia este conceputa sau primita printr-o constienta largita a prezentei si puterii Spiritului. Atunci cind un cuvint este ales pentru intelesul sau utilizarea lui, el intotdeauna este selectat in vibratia careia ii apartine, si tot acolo este plasat.

7. Acestea ar trebui sa risipeasca teama multora fata de cuvintele negative, si totodata ar trebui sa-i inspire individului o selectie mai inteligenta a cuvintelor sale si o utilizare optima a lor. Sa gindesti cu gindurile lui Dumnezeu, aceasta ar fi esenta puterii spirituale, caci indaratul acestor cuvinte trebuie pusa insasi puterea care a creat cerurile si pamintul. Cuvintele omului ar trebui sa exprime intotdeauna natura sa spirituala innascuta, si sa fie un mijloc de a localiza natura sa spirituala in fiinta sa exterioara. A vorbi numai in armonie cu cele mai inalte si mai constructive idealuri, inseamna sa vorbesti cu cea mai mare putere, si astfel ceea ce pare improbabil devine cel mai probabil prin faptul ca asemenea cuvinte au puterea cea mai mare. Cu alte cuvinte, cu cit gindul, realizarea si constiinta sunt mai Dumnezeiesti, cu atit este mai mare puterea implicata in proces.

8. Dupa cum se exprima filosofii orientali, nu te poti separa citusi de putin de Principiu daca folosesti cuvinte alese. De aceea, orice cuvint care este exprimat, poate fi ales. Atunci nu mai dai energie conditiei negative. Energizezi numai conditia selectata.

9. Hindusii, sau Arienii, spun mereu asa: Omul este creatorul cuvintelor; de aceea, omul este cel care alege sau directioneaza aceste cuvinte, si el le alege sau le plaseaza in forma in care ele trebuie sa opereze si sa-si exercite puterea. Deci, in masura in care el foloseste corect acest lucru, acea putere nu se va putea conecta la cuvintele negative. In consecinta, cuvintele negative nu sunt luate in considerare de catre individul care doreste sa manifeste forme. Intotdeauna, gindul formei manifestate este conditia, adusa in existenta, in care omul este capabil sa creeze. Acesta este locul in care omul are controlul asupra oricarui cuvint rostit. Limba Sanscrita este o limba ale carei fraze favorizeaza aceasta conditie. In acesta sta puterea ei de manifestare. Prin asta ne referim la faptul ca o anumita topica din limba Sanscrita permite doar 4 cuvinte sau afirmatii pozitive, adica expresii care pot fi facute afirmatii pozitive, si de la care nu exista nici o abatere.

10. Fireste, oricine este curios sa intrebe care sunt aceste 4 cuvinte pozitive. Intotdeauna, ele sunt cuvinte care reprezinta declaratii sau fapte pozitive. Oricine le poate alege. Desigur, cel mai pozitiv este primul cuvint, Dumnezeu. Revenind la Principiu, va veti formula afirmatia bazindu-va pe El. Puteti formula, cu acest cuvint, orice afirmatie pozitiva veti dori. De aici porneste puterea cuvintului rostit. Cuvintul vostru cheie este intotdeauna cel mai inalt, Dumnezeu. Apoi alegeti cuvintele care il vor insoti pentru declaratia pozitiva.

11. La fel cum calculele matematice pornesc de la Unitatea simbolizata de cifra 1, tot asa toate cuvintele pornesc dintr-o radacina unica, sau un Principiu Unic. DUMNEZEU ESTE, si pentru ca Dumnezeu este, EU SINT. Deoarece Dumnezeu este viata, eu sunt viata. Deoarece Dumnezeu este inteligenta, eu sunt inteligenta. Deoarece Dumnezeu este putere, eu sunt putere. Deoarece Dumnezeu este orice substanta, eu sunt substanta etc. In Sanscrita, Tata inseamna cel care a dat primul impuls de miscare, iar prima miscare a mintii individului trebuie sa porneasca totdeauna din Sursa Unica, si trebuie sustinuta prin constiinta individului. A admite in constiinta individuala vreun lucru care nu-si are originea in faptele lui Dumnezeu, inseamna a falsifica insusi procesul vietii si, din acest motiv, omul devine inconstient de deplinatatea Divinitatii sale. El trebuie sa se dedice complet adevarurilor subtile ale vietii; trebuie sa locuiasca in Ierusalim - contactul sau cu Totul - pina cind Spiritul Sfint si Intreg al lui Dumnezeu ajunge sa fie energia dinamizatoare a fiecarui gind, cuvint si gest al sau.

12. Omul nu poate sa exprime nici un cuvint sau gind cu putere de manifestare, in afara propriului sau domeniu de competenta. El nu poate iesi din acel domeniu deoarece insusi cuvintul pe care il exprima creeaza domeniul in care actioneaza.

13. Omul obisnuit nu realizeaza ce este cuvintul. Mai degraba il vede ca pe un vehicul folosit in procesele mintii pentru a transmite sau extinde anumite procese mentale. Cuvintul nu poate comunica nimic din ceea ce nu este in minte. Webster spunea ca numele implica natura esentiala a lucrului numit. Un cuvint este doar un nume pentru anumite stari ale constiintei, si este ceva care ramine de ordin strict individual. Cineva ar putea spune sunt fericit, dar asta nu ar transmite nimic unui alt individ care i-ar auzi cuvintele. Daca in constiinta el este doar un pic bucuros, cuvintele sale ar comunica prea putin starea sa. Dar daca el radiaza de bucurie, cuvintele sale ar transmite o convingere deplina. Cuvintele spuse aiurea sunt cuvinte goale, care nu contin constientizarea si intelegerea realitatilor spirituale. Vedeti, folosim cuvintul dupa ceea ce contine, iar continutul cuvintului este determinat de nivelul nostru de constientizare, care este determinat, la rindul lui, de gradul de selectie inteligenta pe care il folosim.

14. Nu repetitia este cea care face ca un cuvint sa fie eficient. Prima ta declaratie, daca este adevarata, este suficienta. Nu-ti ramine altceva de facut decit sa-ti mentii afirmatia, sa fii consecvent in acel cuvint. Totusi, repetitia este adesea un mijloc eficient de a ajunge in acord cu posibilitatile cuprinse intr-o afirmatie. Omul poate repeta de multe ori o fraza sau o regula, pina cind constiintei sale i se dezvaluie clar intelesul ei. Fara aceasta extindere a mintii catre realitatile interioare, repetitia este doar hipnotica.

15. Daca omul repeta cuvinte si acestea nu devin hipnotice pentru el, aceasta repetitie il aduce in mai strinsa armonie cu realitatile dindaratul cuvintelor. Asta aduce o intelegere superioara. Merita sa repeti pina la un anumit punct, dupa care nu mai trebuie sa repeti deloc, caci cuvintul tau este inradacinat in tine. Cind intelegi ca el este ferm stabilit in tine, repetitia nu mai are nici o valoare. In REALITATE, ajungem sa intelegem ca orice cuvint al nostru este totdeauna fixat si nu-l mai repetam niciodata.

16. Daca manifestarea cuvintului tau nu apare, aceasta nu este o dovada a ineficientei lui. Cea mai buna atitudine, intr-o asemenea situatie, este de a multumi ca manifestarea exista. In acest fel, iesi complet din indoiala. Dar daca vei continua sa-ti repeti cuvintul, foarte repede vei incepe sa ai indoieli; pe cind, daca multumesti, esti intr-o mai strinsa armonie cu cuvintul tau si devii mai usor constient de faptul ca acest cuvint al tau este fixat.

17. Simpla repetitie a unui cuvint nu-l fixeaza mai ferm, ci doar te aduce in armonie cu ceea ce ESTE. Foarte adesea, este posibil sa ajungi la o relatie mai armonioasa multumind ca el este aici ACUM si ca este fixat.

18. Cind omul realizeaza ca intreaga chestiune a rezultatelor manifestate este mai mult o problema de deschidere a constiintei pentru a vedea sau include ceea ce deja exista, in Fapt, in loc de a incerca sa aduca in forma manifestata ceea ce nu exista, atunci chestiunea devine mult mai simpla. Tara pe care o vezi cu ochii, ti-o dau tie ca mostenire, aceasta contine tot misterul. Este o realitate in Spirit, este o realitate oriunde si in oricare asa-zis plan, caci exista un singur plan si acesta este spiritual. Pe masura ce mintea se extinde sau percepe realitatea spirituala, nu mai poate fi nici o indoiala despre manifestarea acelui lucru. Daca este asa in Dumnezeu, atunci asa este pretutindeni, caci Dumnezeu este totul. Totul este o chestiune de constientizare din partea noastra, si constiinta noastra trebuie extinsa pentru a include realitatea si existenta faptului Spiritual.

19. Aceasta era metoda lui Isus. Orice cuvint era fixat in Sinea Lui. El exalta orice cuvint prin constiinta Sa exaltata, stiind ca acel cuvint era deja implinit. Hindusul are aceeasi atitudine. El isi face declaratia si apoi poate spune ca a terminat. Adopta atitudinea ca deja totul este implinit; este deja existent; ii apartine; apoi merge mai departe. Astfel se poate obtine mult mai mult decit revenind la repetitie, si se pare ca astfel devii tot mai puternic.

20. In ce priveste tratamentul asa-zisei boli, metafizicianul mediu face greseala de a lucra cu cele doua stari opuse, boala si sanatate. Avem aici doua conditii, fiecare putind sa ia locul celeilalte. In Orient nu se lucreaza asa, dupa cum n-o facea nici Isus. Cind ai in vedere perfectiunea, stii ca ea este stabilita in tine. Exalta perfectiunea. Ea exista independent de cele doua polaritati, sanatate si boala. Perfectiunea este un fapt etern stabilit in Principiu, si este completa in sine pe orice asa-zis plan. Dupa filosofia orientala, atit sanatatea cit si boala sunt iluzii, caci ele sunt doar doua concepte umane. De pilda, ideea voastra de astazi despre sanatate nu va va mai satisface peste 5 ani, caci sanatatea este o idee relativa in propria voastra constiinta. In Fiinta nu exista nimic relativ, totul este absolut, totul este perfect, iar adevaratul practician se identifica pe sine cu realitatea si nu se ocupa de iluzii. Lasa la o parte cei doi poli opusi si pune in locul lor perfectiunea. Vedem ca Isus niciodata nu lucra cu polaritatile. El punea, in locul celor doua polaritati opuse, adevarata perfectiune. Marea sa afirmatie era, intotdeauna, perfectiunea, si acea perfectiune era mereu stabilita in Sinea Lui.

21. Daca scriu pe tabla 2+2=3 si apoi 2+2=5, veti alege intre 3 si 5 ca sa stabiliti raspunsul corect? Nu, ci veti merge dincolo de aceste expresii, tinind cont de faptul ca 2+2=4, iar atunci aceste extreme vor dispare amindoua. Tot ce este mai mult sau mai putin decit raspunsul corect nu are nimic de-a face cu realitatea din Principiu, si un raspuns corect este posibil numai facind ca adevarul din Principiu sa guverneze situatia. Ideile noastre despre sanatate si boala sunt, ambele, mai putin decit perfectiunea care sta la baza Universului, iar ceea ce este mai putin decit perfectiunea nu poate fi schimbat niciodata in perfectiune. Este vorba de ceva care nu are legatura cu nici una dintre aceste doua extreme. Fii desavirsit, asa cum Tatal tau din ceruri desavirsit este, acesta este modelul corect pentru aceasta procedura.

22. Multi oameni esueaza in asa-zisele demonstratii deoarece ei fac o afirmatie de perfectiune si imediat incep sa caute la polaritatile opuse. Numai daca ochiul tau este unul, trupul tau va fi plin de lumina. Sotia lui Lot s-a intors si a vazut dual, si trupul ei a devenit stilp de sare. Deci, de aici inainte si pentru totdeauna, vedeti numai perfectiunea ne-a spus Isus, de fapt. In momentul in care noi stabilim Perfectiunea, Christ devine stapin. Fiecare lucreaza pentru a-l stabili pe celalalt, caci realitatea din Spirit este forma manifestarii lor.

23. Efectul adevaratului tratament spiritual nu depinde de gradul de realizare sau de evolutie spirituala a persoanei tratate. Nu este necesar sa ne facem griji legate de starea ei de constienta, caci ea este bazata pe polii opusi, altfel nu ar fi bolnav. Faptul spiritual ESTE, si in clipa cind suntem in perfectiune, atunci si constiinta noastra este perfecta.

24. Rostirea Cuvintului nu este niciodata hipnotica, deoarece ea este esenta naturii adevarate a intregii creatii. Tratamentul, sau rostirea Cuvintului, nu inseamna proiectarea ideii noastre de sanatate pentru a alunga boala. Aceasta din urma este hipnotica. Rostirea Cuvintului este doar afirmarea Adevarului, declararea a ceea ce a fost si va fi adevarat intotdeauna, despre orice individ, conditie sau circumstanta, in Principiu. Hipnoza este un rezultat al vorbirii bazate pe conceptele imperfecte din mintea omului.

25. Nu este necesar ca acela care este bolnav sau aflat in nevoie sa-ti ceara ajutorul, si nu trebuie nici ca el sa fie constient ca tu ii trimiti Cuvintul. Daca il trimiti pe Raza cea Dreapta a lui Christ, nu faci decit sa-i arati propria sa perfectiune. In felul acesta va eliberati amindoi, si tu si el, caci nu lucrati cu altceva decit cu faptul real. Atunci cind lucrezi cu perfectiunea, nu lucrezi impotriva vointei nimanui,caci vointa launtrica a oricui vizeaza perfectiunea. Mai degraba, aceasta ii elibereaza celuilalt vointa din incilceala obiceiurilor si conceptelor false. In acest tip de abordare a situatiei nu exista nici o asa-zisa influentare. Este doar o scoatere in evidenta a ceea ce a existat dintotdeauna, pina cind atrage atentia celor implicati, si ei pur si simplu vad lucrurile asa cum sunt.

26. Intotdeauna exista putere in cuvintul rostit daca il vedem ca Spirit, caci atunci el nu poate fi altceva decit Spirit. Noi suntem cei care decidem. Suntem atit puterea, cit si cei care exprima acea putere, si suntem unicul determinant a ceea ce va purta cu el acel cuvint. Intr-un medicament exista putere exact pe aceeasi baza. El este doar vehicolul sau mijlocul prin care mintea pacientului este extinsa ca sa admita autoritatea creativa a Universului. Dumnezeu este in doctor, in pacient sau in pilula. Orice individ, indiferent de profesia sau situatia lui, nu trebuie decit sa proiecteze perfectiunea. Desigur, daca vom lucra mereu in acea perfectiune si manifestare a perfectiunii, curind vom scapa complet de medicamente si de medicina. Cuvintul nostru va vindeca.

27. Nu este nimic rau in utilizarea unui agent intermediar in incercarea de a satisface nevoile omenirii suferinde. Sunt multi pasi si multe metode, dar o singura Putere. Daca idealul nostru este Perfectiunea, atunci vom ajunge intr-un punct unde nu mai exista agenti. Agentul folosit de un individ indica doar progresul pe care l-a facut el in propria sa minte, pe calea spre cel mai preferabil si eficient mijloc de a admite perfectiunea in fiinta sa. Unul crede ca ea trebuie sa vina printr-o pilula, altul crede ca ea va veni prin afirmatii, dar indiferent cum ar veni, ceea ce se manifesta este Perfectiunea Principiului. Numai cele mai inalte idealuri pot sa contina masura puterii care exista in Principiul Divin, caci cu cit este mai larg containerul, cu atit poate fi transmis mai mult. Atunci cind containerul si contnutul sunt una - Perfectiunea - atunci este deplina in orice plan.

28. In tratamentul la distanta, sau in ceea ce metafizicienii numesc tratament in absenta, gindul este mai rapid si mai puternic decit cuvintele. Gindul nu cunoaste timpul si spatiul, in vreme ce un cuvint sau un sunet ce poate fi auzit apartine planului material si trebuie sa traverseze spatiul si sa dureze in timp pentru a ajunge la destinatia sa. Observati cit de rapid, cit de instantaneu ajunge gindul vostru la soare, in centrul pamintului sau la oricare alta planeta. Gindul nu calatoreste, el este deja acolo. Orice fapt din Spirit este deja acolo si, mai departe, este deja vizibil. A vedea acest fapt inseamna a te ridica pina la acest fapt si a te vedea acolo, pentru ca si celalalt sa se ridice pina la el. Sa ma vad acolo pe mine insumi, deci eu trebuie sa ma ridic pina acolo, caci daca facultatea perceptiva este inaltata pina in planul realitatii, ea aduce toate lucrurile pe acest tarim. Aceasta este adevarata cale, mai degraba decit de a incerca sa inalti orice sau pe oricine la starea perfecta, caci atunci tot atit de bine am putea incerca sa extragem energie din pamint folosind tirnacopul si lopata.

29. Cunoastem un om, in India, care merge prin furtuna recunoscind perfectiunea furtunii. El merge prin orice furtuna si nu se uda niciodata. L-am vazut punind capat la incendii si furtuni. Omul insusi este Cuvintul lui Dumnezeu daca el locuieste in acel Cuvint. Daca locuiesti in Cuvintul Meu si Cuvintul Meu locuieste in tine, atunci tu esti in Mine asa cum si Eu Sunt in tine, acesta este adevarul intregii probleme. Iisus, ERA Cuvintul insusi si nu a existat nimic care sa nu fi fost facut prin acelasi Cuvint. De aceea, Cuvintul pe care il trimitea El nu traversa spatiul, caci Cuvintul era DEJA acolo ca Adevar al fiicei centurionului, exact asa cum era cu El. El, pur si simplu, anunta un Fapt Spiritual, Universal Adevarat, si mintile exterioare au fost trezite la realitatea acelui Fapt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu