miercuri, 8 decembrie 2010

Ascetismul - FRANZ BARDON


Din cele mai indepartate timpuri, toate sectele, religiile si sistemele de antrenament au privit ascetismul ca o problema importanta. Diferite sisteme din Orient au transformat ascetismul in fanatism, cauzand prejudicii majore prin excese nenaturale si nenecesare. Mortificarea corpului in general este doar un aspect al dezvoltariice tine doar de corp neglijand celelalte parti. Daca ascetismul fizic ajuta corpul fizic, fie printr-o dieta adecvata, fie pentru eliminarea toxinelor si indepartarea impuritatilor, sau pentru a indeparta boala din corp si a compensa dizarmoniile, atunci masurile ascetice pot fi intrebuintate dar cu masura.

Cineva care munceste din greu va fi lipsit de minte sa lipseasca corpul de substantele absolut necesare supravietuirii, doar pentru ca se ocupa cu yoga sau misticismul. Aceste extreme vor duce fara nici un dubiu la serioase si periculoase periclitari de sanatate..

Vegetarianismul nu-i asa important pentru progresul mental sau intelectual, doar daca-i folosit pentru curatarea corpului de murdarii. O abstinenta temporara de la carne si produse animaliere e indicata doar in anumite operatii magice, facand parte din pregatire si atunci sunt limitate in timp. Toate astea trebuie luate in considerare si in ceea ce priveste viata sexuala. Ideea ca prin mancarea carnii animalelor, puterea animalelor sau facultatie lor ar fi transmise omului este un nonsens si isi are originea in ignoranta legilor primitive. Magul nu trebuie sa fie atent la astfel de conceptii.

In dezvoltarea mistico-magica, magicianul trebuie sa fie moderat in modul de hranire (solid si lichid) si sa duca un stil de viata rezonabil. Este imposibil de dat anumite regului fixe pentru ca modul magic de viata este numai individual. Fiecare trebuie sa stie ce-i face bine si ce-I face rau, fiind datoria sacra ca sa se mentina echilibrul peste tot.

Sunt 3 feluri de ascetism:
1. ascetism intelectual sau mental;
2. ascetism psihic sau astral;
3. ascetism fizic sau material.

Primul are de-a face cu disciplina gandurilor, al 2-le are de-a face cu inobilarea sufletului prin controlul pasiunilor si instinctelor iar al treilea este ocupat cu armonizarea corpului printr-o viata naturala si echilibrata. Fara aceste 3 feluri de ascetism care trebuiesc dezvoltate paralel, dezvoltarea magica este imposibila. Ca sa nu produci dezechilibre in fiinta ta trebuie sa te ocupi de toate 3 la fel. Informatii despre acest lucru in partea practica a cartii.

Inainte sa inchei partea teoretica a acestei carti, recomand tuturor nu doar sa o citeasca, ci sa si-o insuseasca temeinic prin reflectie si meditatie profunda caci trebuie sa devina o parte din cultura mentala a individului. Cel ce va deveni mag isi va da seama ca viata depinde de actiunea elementelor in diferite sfere si planuri. Ele se manifesta in orice lucru atat in micro cat si in macrocosmos, temporar si etern, peste tot sunt aceste puteri in actiune. Incepand din acest punct al cunoasterii vei vedea ca nu exista moarte in sensul obisnuit al cuvantului, ci totul continua sa traiasca, transformandu-se si apropiindu-se de perfectiune, in conformitate cu legile originare. Astfel magului nu-i e frica de moarte, pentru ca el crede ca moartea fizica este doar o tranzitie spre planul astral iar de acolo spre nivelele spirituale s.a.m.d.; in consecinta el nu va crede in iad sau in rai. Preotii diferitelor religii sustin aceste povesti doar ca sa-si tina “copiii” cuminti. Povestile lor au scopul de a crea frica de iad sau purgatoriu si sa promita raiul oamenilor buni. Persoanele obisnuite daca sunt inclinate spre religie pot fi influentate pozitiv de aceste povesti, de frica iadului vor incerca sa fie buni.

Magul nu vede alt scop in legile morale decat innobilarea mintii si a sufletului sau, pentru ca doar printr-un suflet nobil puterile universale pot lucra, in special daca corpul, sufletul si mintea au fost antrenate si dezvoltate in mod egal si armonios.

Un comentariu: