marți, 7 decembrie 2010

Dumnezeu - FRANZ BARDON


Din cele mai vechi timpuri, omenirea a crezut in ceva ce exista dincolo de puterea de intelegere a oamenilor, ceva transcedental ce a fost idolizat indiferent de forma fie un (sau mai multi) D-zeu personificat sau unul nepersonificat. Tot ce nu a putut intelege omul a fost atribuit puterilor deasupra lui. Astfel s-au nascut toate zeitatile omenirii, cele bune si cele rele (demoni). Cu timpul zeii, demiurgii, ingerii, demonii sau fantomele au fost adorate, fie ca au fost vii sau au existat doar in imaginatia oamenilor. Prin dezvoltarea omenirii ideea despre D-zeu s-a redus, in special datorita dezvoltarii stiintei care a inceput sa explice toate fenomenele care inainte au fost atribuite lui D-zeu. Ar trebui sa fie scrise o gramada de carti daca cineva ar dori sa intre in detalii despre diferitele idei si conceptii despre divinitate in istorie. Sa ne apropiem de D-zeu din punct de vedere al magicianului.

In principal ideea de D-zeu pentru omul simplu si onest serveste ca suport pentru ca spiritul lui sa nu intre in incertitudine sau ca un ajutor moral. Astfel D-zeul lui intotdeauna ramane ceva intangibil, de neimaginat si de neconceput. Pentru magician lucrurile stau cu totul altfel. El stie ca a fost creat dupa imaginea lui D-zeu si astfel este o parte din el. El isi da seama de scopul sau elevat, primul sau obiectiv si datoria sacra ca fiind uniunea cu Dumnezeu sau Indumnezeirea. Realizarea acestui sublim scop va fi descrisa mai tarziu. Sinteza mistica a uniunii cu D-zeu consta in dezvoltarea ideilor divine, de la punctul cel mai inferior pana la cel mai superior aspect intr-o asa masura incat sa obtina unirea cu universalul. In acest moment fiecare este liber sa-si pastreze sau sa-si abandoneze individualitatea. De obicei persoanele care-si pastreaza individualitatea se intorc pe pamant cu o misiune sacra.

In aceasta dezvoltare, magul initiat este in acelas timp si un mistic. Facand aceasta uniune si renuntand la individualitatea sa, el voluntar se dizolva, aceasta in limbaj mistic se numeste moarte mistica.

Este evident ca adevarata initiere nu-i doar o cale mistica sau magica. Exista doar o initiere care leaga ambele concepte, in opozitie cu majoritatea scolilor mistice sau spirituale care se ocupa doar de subiecte inalte, precum meditatia sau alte exercitii spirituale, fara a stapani intai primii pasi. Aceasta ar fi similar cu cineva care incepe cu facultatea inainte sa faca scoala primara. Rezultatul unui asemenea antrenament in unele cazuri este dezastruos, chiar dramatic, totul depinzand de talentele individului. In general eroarea se gaseste in faptul ca majoritatea acestor materiale provin din Orient, unde lumea fizica si cea astrala este privita ca o iluzie (magie) astfel ca I se acorda putina atentie. Este imposibil de aratat toate detaliile pentru ca aceasta ar depasi scopul acestei carti. Tinandu-te cu pas de instructiunile din aceasta carte nu va fi nici un esec in dezvoltare sau alte consecinte negative, pentru simplu motiv ca dezvoltarea are loc incet dar sigur. Ce idee isi va face adeptul despre D-zeu este o problema personala indiferent ca il alege pe Christos, Buddha, Allah sau altul. Toate depind de o idee. Misticul pur doreste sa se apropie de D-zeu cu o iubire atotcuprinzatoare. Yoginul deasemenea merge pe un singur aspect al Divinitatii. Bhakti yoginul va merge pe cale iubirii si a devotiunii, raja si hatha yoginul va alege calea autocontrolului si vointei iar jnana yoginul va merge pe drumul intelepciunii si a cunoasterii.

Acum sa-l privim pe D-zeu din punct de vedere magic, in legatura cu cele 4 elemente, asa numitul tetragammaton, numele suprem si de nepronuntat: principiul focului implica atotputernicia si omnipotenta, principiul aerului implica intelepciunea (atotcunoastere), puritatea si claritatea de unde deriva legile universului. Iubirea atotcuprinzatoare si viata vesnica este atribuita apei iar nemurirea, omniprezenta si invulnerabilitatea apartin elementului pamant. Aceste patru aspecte impreuna reprezinta Divinitatea Suprema. Sa mergem pe aceasta cale in mod practic, pas cu pas pana la Suprema Divinitate, incepand de la sfera cea mai inferioara pana ce vom ajunge la adevarata realizare a lui Dumnezeu in noi. Sa ne rugam si sa laudam pe omul fericit ce atinge aceasta pace inca din aceasta existenta terestra. Sa alungam frica de durere, pentru ca toti vom ajunge intr-un final aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu