miercuri, 22 decembrie 2010

EU SUNT MICROCOSMOS - ALBERT IGNATENKO


EU SUNT MICROCOSMOS - Giordano BRUNO


Ce flăcări, oare mă înaripară
Şi cine mi-a spart lanţuri şi cătuşe
Şi spaima morţii şi cumplita uşă
Prin care rari sunt cei ce ies afară?
Ani, luni şi zile, ora jucăuşă
(Copiii vremii), curtea temerară
În care — oţel, comori nu m~apărară
Şi nici vrăjmaşa n-o făcu mieluşă...
Cu aripi sigure străbat înaltul,
Zăgazuri de cristal nu mă-nspăimântă,
Iar zboru-n infinit nu mi se curmă...
Şi de pe globul meu mă-nalţ spre altul,
Un câmp eteric dincolo îmi cântă
Şi ce văd alţii-abia, eu las în urmă!


Au trecut mai mult de trei secole de când autorul acestor versuri, Giordano Bruno, a
fost ars pe rug pentru credinţa sa în existenţa unei multitudini de lumi locuibile. S-au schimbat multe pe parcursul celor trei sute de ani în cunoştinţele noastre despre lume şi Univers. Dar în ce măsură, ne-am apropiat de Adevăr? Ce ştim despre legile Universului, despre locul Omului în Univers, sensul vieţii, despre mecanismele tainice şi cele vizibile ale Cosmosului?
Fiecare epocă aduce cu sine cunoştinţele sale şi adevărurile iniţiale sunt incluse în
fiecare din sistemele filosofice existente. Timp îndelungat, materialiştii şi idealiştii au polemizat în legătură cu cauza. primară a existenţei. Materialiştii consideră materia ca fiind primordială, idealiştii — conştiinţa, energologii — energia.
Fizica atomică contemporană, teoria particulelor elementare, au înmănunchiat aceste
trei categorii într-o interconexiune, inseparabilă. Şi atunci, gândirea omului,aflată pe o nouă treaptă de dezvoltare, s-a îndreptat din nou spre misterul primordial al vieţii—taina Omului.
Este imposibil să cunoşti Universul fără a cunoaşte Omul. Şi, în acelaşi timp,
studiindu-se şi înţelegându-se pe sine, Omul descoperă întreaga lume, acele legi, care creează şi conduc lumea.
Plecând de la modelele contemporane ale Universului, este necesar să analizăm
existenţa noastră prin concepţia: Om-Pământ-Cosmos, adică prin unitatea dintre micro şi macrocosmos. Iată ce a scris, de exemplu, pe această temă marele gânditor contemporan, academicianul V. I. Vernadski: "Omul pentru prima dată a înţeles în mod real, că el este locuitorul planetei şi poate, trebuie sa gândească şi să acţioneze sub un nou aspect, nu numai aspectul personalităţii disparate, al familiei sau al neamului, statului sau aliaţilor săi, ci şi sub aspect planetar. El, ca orice fiinţa, poate gândi şi acţiona sub aspect planetar numai în domeniul vieţii —
în biosferă, într-un înveliş determinat al Pământului, de care el este legat inseparabil, potrivit unor legi obiective şi din care nu poate ieşi. Existenţa acestuia reprezintă funcţia lui".
Natura nu ne dăruieşte cunoştinţele, le căpătăm în lupta cu greutăţile, pe care ea le
creează. Şi dacă până acum dezvoltarea omului s-a desfăşurat conform programelor genetice impuse de natură, acum este nevoie de altceva. Evoluţia omului trebuie să înceapă prin efortul său propriu, manifestarea Voinţei sale şi a Credinţei în posibilităţile sale nelimitate.
Cum se poate merge pe această cale? Există multe şcoli şi sisteme de dezvoltare
psihologică a omului. Fiecare are libertatea de a alege. Este posibil ca sistemul de
autoperfecţionare propus de mine să vă intereseze. El pleacă de la concepţia că"omul este microcosmos", analizează fenomenele de pe poziţia uneia dintre ultimele teorii date omenirii, după părerea mea, fundamentală şi atotcuprinzătoare — sistemul AUM, care prezintă practica de dezvoltare a bioenergiei umane.

EU SUNT MICROCOSMOS

Cunoaşterea cosmică este proprie gândirii noastre naturale. Dar oare mulţi dintre noi se simt ca fiind un sistem "microcosmos-macrocosmos"? Faceţi primul pas pe calea autodesăvârşirii.
Aşezaţi-vă într-un fotoliu comod şi meditaţi. Închideţi ochii, luaţi poziţia "vizitiului":
picioarele lipite, genunchii uşor depărtaţi, mâinile pe genunchi, palmele în sus, relaxaţi-vă,înlăturaţi gândurile străine, intraţi în armonie cu cosmosul. Inchipuiţi-vă: Eu sunt microcosmos. În mine se desfăşoară toate procesele, care au loc în Univers. Sunt un flux de energie, sunt plasmă. În jurul meu este energia cosmică, o văd cu ochii închişi şi o simt. Energia Cosmosului pătrunde în
mine. O simt sub forma unei unde plăcute, care îmi umple fiecare celulă a corpului. Energia mea intră în energia Cosmosului. Mă contopesc cu macrocosmosul, cu Universul. Celulele mele "eu-1" meu sunt inseparabile. Mă simt macrocosmos. Celulele, "eu-1" meu sunt la fel de puternice ca macrocosmosul. Mă odihnesc. Plăcuta contopire mi-a dat forţă şi încredere în mine, în posibilităţile mele. Cunoscând Cosmosul, m-am cunoscut pe mine însumi. Au apărut idei creatoare. Pot crea. Mi-am propus un ţel nobil şi-1 pot atinge.

Iar acum, numărând până la zece, voi intra în starea obişnuită, dar tot ce am simţit,
am văzut, şi am spus rămâne în mine şi se va realiza de către psihicul meu şi fiecare celulă a organismului.
Unu - corpul este uşor şi proaspăt.
Doi - mâinile, picioarele sunt uşoare.
Trei -trunchiul este uşor.
Patru - gândurile sunt clare, memoria funcţionează excelent.
Cinci - gândurile devin mai precise.
Şase - fiecare celulă a corpului este puternică, liniştită şi comandată de mine.
Şapte -îmi este uşor, plăcut şi bine.
Opt- m-am cunoscut pe mine însumi.
Nouă—tot ce mi-am propus voi realiza.
Zece—corpul este uşor, proaspăt, capul limpede şi clar.
Puteţi deschide ochii. Ridicaţi-vă şi plimbaţi-vă prin cameră. Acest exerciţiu meditativ facilitează creşterea spirituală. De fiecare dată după executarea exerciţiului, vă sfătuiesc să vă gândiţi la calităţile care conduc spre "puritate": adevărul, sinceritatea, dorinţa de a face bine altora şi de a nu le face
rău cu gândul, vorba, fapta... Ţineţi minte cele spuse de Rabindranat Tagore: "... pentru a căpăta putere,trebuie să te supui legii forţelor universale şi să fii pătruns de conştiinţa că ele sunt ale tale". Nimeni nu-şi va înţelege niciodată posibilităţile reale, dacă, în afară de dorinţa firească de a deveni un fenomen, nu va înţelege pe deplin că omul este o părticică a macrocosmosului, adică se află sub puterea legilor universale ale naturii. Şi numai subordonându-se lor, se poate afla pe sine în sine însuşi, cu posibilităţi nelimitate

Un comentariu:

  1. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    RăspundețiȘtergere